Friday, October 5, 2012

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...Ya Allah...Engaku tuhan Yang Maha Agung lagi Maha Bijaksana menguruskan sekalian alam...Subhanallah...Alhamdulillah...Allahu Akhbar!!!
pejam celik...pejam celik...da lebey sebulan berlalu aku meninggalkan laman blOgku ini...diam tanpa bercelOteh...bkn aku dah jadik pendiam...tapi kekangan masa yg telah membuatkan jari-jemariku yg petah berjOget d atas keybOard nih menjadi bisu seketika...huhhhhhhhhhhhh...beginilah naseb apabila kita sudah berada d alam pekerjaan...dari seOrang student kpd seOrang pekerja...dari bujang kepada seOrang yg berstatus bini org.......oppppppppsssss...tu citer laen...cOming sOon...2bulan, 2minggu, 1 hari....wife tO be...hehehe...nak stat merapu dah tu...odOiiiiiiiiii...ni ha...aku nk gtau...ms zaman bergelar seOrang PELAJAR dulu...sesibuk mana pn aku...aku still akan ada masa utk bercelOteh d sini...kadang2 walaupun bz ngn esemen yg xpenah nk siap awl...still lgi duk update pOst 2,3 kali sehari...tapi skg...lain...kOmitmen tu dah byk berbeza...walaupun dah kurang kebizian ituh...daya dan kudrat tetap xberapa cukup utk jari-jemariku berjOget di atas keybOard...penat...penat mental dan fizikal...kalu ade secubit masa tuh...aku akan gunakan utk berehat semahu-mahunya...muuuuahahahahahaaaaaaa...gaya bunyi macam aku ni kerja panjat sana sini je kan??CEKGU je punnnnnnnnnnnnn...tapi...penangannyeeeeeeeeeeee...perrrrggghhhh...kaw..kaw punyerrrrr....inilah naseb cekgu baru yg baru mula nak bertatih...hahahahaha....bru nak stat melangkah luas2 skit...ade je yg nk "sergah"...atOiyaiiii...mau xlembek aku pny lutut nih...tapi xpe...semua tu pengalaman utk menjadi tegar dalam apa jua rintangan nnti...insya'Allah...
lps blik raya hari tuh...bz ngn p kursus...ahad (26/8/2012) fly to kk...kamis (30/8/2012) fly blik k kL...de kursus kat penang...tapi aku blik awal cOz 31/8/2012 cuti merdeka...sabtu n ahad fly to penang...kursus smp kamis...jumaat kekasih hati p jemput kat penang utk pulang k kL...yeay!!! sukanye sy...hik3..tq sO much...pastu ahad (9/9/2012) fly to kk...senin (10/9/2012)...maka bermulalah kisah kebizian melampau sebagai seOrang guru baru d IKMKK...
uruskan mggu aktiviti pelajar...seb bek dek kwn2 yg berbesar hati utk menOlong n memberi bantuan...bahagiannya aku rasa...tq kwn d pengajian am!!! especially kak shakirOh n deeda...pastu setel je mggu aktiviti...pastu bz duk pulun marking test paper student cOz duk kejar due date utk key in markah...marking esemen lagi...wOhohohoho...quiz lagi...bertubi2...nak muntah aku d buatnye....dah setel key in markah bagai...nahhhhhhhhh...stat pulak bz ngn fail2 utk pemantauan p&p...MQA nk mai lawat n check...odOiiiiiiiiiiiiii...berkampunglah aku n deeda...n jgk 2,3 org lagi kwn2 pengajian am utk mensiapkan kami pny fail tuh siang n malam...weekend pn mcm hri krj jgk...msuk 7.30am...blik lewat mlm...kui10...kui11 bru blik...xpe la...niat ikhlas lillahitaala...=)
haaaaaaaaaaaaaaaa...baru lega skit rasa lps pemantauan dari BKT...tapi next week ade lgi pemantauan drpd org dalaman....pastu bln12 nih bru yg MQA betul2...adeeiiiiiiiiiiihhhhh...bru nak rs lega...hahahahahaha...xlepas lagi rupanye...pape pn...hakikatnye cengginilah...krja ni x sama ngn krja dulu...dulu pagi2 on pc...on system...ready to assist cust...cukup time...clOse the system...shutdOwn cOmputer...setel fOr 2day...nOthing to think abOut da jOb anymOre...blh blik titOn dgn hati yg tenang...skg nih jauh berbeza...org kata krja makan gaji ni best...hmmmmmmmm...bes k eh??setakat nih xdOp la bes sgt aku rasa cOz krja xpenah abes..bertali2 n bertalu2....yg ni x abes lgi...yg tu da kn stat...tapi xpe lah...smua tu pengalaman n knOwledge utk aku yg masih muda ini....errrrrrrrkkkkk...muda k???hahahahaha...muda lagi kOt...12.12.12 ni bru genap 25 taun hidup d muka bumi ini...heheh...
ok lah eh...da pnjang lebar dah essay aku nih...kaluxdpat A+++ lagi xtau lah...hik3...k papai...cau~














No comments:

Post a Comment

cOretan utk aku,,,